Lotnisko w Nowym Jorku. Facet wchodzi do windy a za nim kobieta w mundurku, mini sp鏚nica, 瘸kiet - stewardesa jaka. Facet zaintrygowany ta sytuacja m闚i:
- Hello, you fly USA airways?
Kobieta nie odzywa si, tylko patrzy na niego zdziwiona. Facet pomyslal no to co, spr瑿uje jeszcze raz:
- Flugen sie Lufthansa ja?
Kobieta bardziej zdziwona patrzy na niego i nic nie m闚i. No trudno pomy郵a facet... spr鏏uj jeszcze raz:
- Volare sinora Alitalia?
Wtedy kobieta m闚i:
- A w mord chcesz palancie?!
- Aha, LOT!

Skr鏒y nazw lini lotniczych

LOT - Late Or Tomorrow, Last One There, Luggage On Tarmack, Lands Often on Tempelhof.
SAS - Sex And Satisfaction
SABENA - Such A Bloody Experience, Never Again!
KLM - Killing Lazy Machines
DELTA - Don't Ever Leave The Airport
TWA - The Worst Airline, Take Walk Across
TAP - Take Another Plane

M鎩 przyjaciel chcia przemie軼i sw鎩 szybowiec Blanick na niedalekie lotnisko, po drugiej stronie przestrzeni kontrolowanej w kasie C, kt鏎ej wymogi nakazuj min. posiadanie radia. Samolot holuj帷y radia nie mia, ale Blanick i owszem, wi璚 nie by這 problemu. Po wylocie szybowiec skontaktowa si z kontrol lot闚 i poda zamiar przekroczenia przestrzeni klasy C. W po這wie drogi kontroler nagle za膨da skr皻u o 90 stopni w prawo. M鎩 przyjaciel odpowiedzia na to: "Co chcesz 瞠bym teraz zrobi? Mam krzycze do niego przez okno?"

Kapitan linii United, ju emerytowany, opowiedzia t histori, kt鏎a zdarzy豉 si jego koledze w latach pi耩dziesi徠ych. Jego kolega by FO (pierwszym oficerem, czyli drugim pilotem) i za dow鏚c mia pilota ze "starej szko造", zion帷ego ogniem kapitana.
Sceneria zdarze: raport przed wylotem, samolot Convair 540 Elko, lot do Las Vegas, Newada.
kapitan: "Nie dotykaj niczego, chyba 瞠 rozka輳." drugi pilot: "Tak jest, prosz pana." po p馧godzinie lotu kapitan: "Jak to si dzieje, 瞠 mamy pr璠ko嗆 tylko 140 w瞛堯w?" drugi
pilot: "Och, czy瘺y 篡czy pan sobie schowa podwozie?"

Facet, o kt鏎ym b璠zie mowa, by 鈍ietnym pilotem, ale nie bardzo potrafi uspokoi pasa瞠r闚. Pewnego razu samolot l康uj帷y przed nim rozwali sobie opon podczas l康owania, a jej gumowe szcz徠ki rozlecia造 si po ca造m pasie. Polecono mu poczeka a pas zostanie sprz徠ni皻y.
A oto jego og這szenie do pasa瞠r闚: "Panie i panowie, obawiam si, 瞠 b璠ziemy mieli niewielkie op騧nienie w przylocie. Na dole zamkni皻o lotnisko do chwili, gdy to, co zosta這 z ostatniego samolotu, kt鏎y tam wyl康owa, zostanie usuni皻e."

Wie瘸 na Monachium II: LH 8610 pozwolenie na start.
pilot (LH 8610): Ale my jeszcze nie wyl康owali鄉y!
wie瘸: Dobra, a niby to kto stoi na pasie 26?
pilot (LH 8801): LH 8801.
wie瘸: OK, to w takim razie wy macie pozwolenie na start.

samolot: Radar, jeste鄉y szykiem dw鏂h A10, w豉郾ie nad wami i, eee tego, zapomnieli鄉y jaki mieli鄉y sygna wywo豉wczy.
radar: 畝den problem, przydzielimy wam tymczasowe sygna造: G逝pek Jeden i G逝pek Dwa.

Kontroler rozmawia z przyjacielem przez telefon... przyjaciel: "to jeste dzi mocno zapracowany?" kontroler (niechc帷y nacisn患szy peda transmisji) " ...tak naprawd to nie, mam tylko dw鏂h dupk闚 czekaj帷ych na wjazd na pole wzlot闚..."
pilot: "Wie瘸, tu dupek numer 1, jeste鄉y gotowi na start!"

Cz這nkini za這gi pilotuj帷ej samolot Northwest Airlines prosi豉 kilkakrotnie o pozwolenie na odjazd od bramki, ale po uzyskaniu pozwolenia zrezygnowa豉 z wykonania manewru. Jej ostatnie zapytanie brzmia這 jak nast瘼uje:
NW123: Kontrola, NW123 jest gotowy na odjazd od r瘯awa.
Kontrola: Aby na pewno?
NW123: C騜, jestem kobiet i mog zmieni zdanie w ka盥ej chwili.
Kontrola (ze 鄉iechem): Udzielam pozwolenia na odjazd od r瘯awa.

Podczas podjazu za這ga lotu US Air do Fort Lauderdale 幢e skr璚i豉 i w rezultacie stan窸a nos w nos z samolotem United 727. Zirytowany damski g這s kontrolera z豉ja za這g US Air, krzycz帷: "US Air 2771, gdzie wy jedziecie? M闚i豉m, 瞠 macie skr璚i w prawo, na pas C! A wy skr璚ili軼ie na D! Zatrzymajcie si natychniast. Wiem, 瞠 trudno odr騜ni C od D, ale spr鏏ujcie! Ci庵n帷 swoj tyrad do zak這potanej za這gi, krzycza豉 histerycznie: Bo瞠, wszystko popieprzyli軼ie! Ca貫 wieki zajmie odkr璚anie tego! Zosta鎍ie, gdzie jeste軼ie i nie ruszajcie si zanim nie powiem! Oczekujcie instrukcji do podjazdu za jakie p馧 godziny; chc 瞠by軼ie jechali dok豉dnie gdzie wam wska輳, kiedy wska輳 i jak wam wska輳! Zrozumieli軼ie, US Air 2771? "Tak jest, prosz pani" odpowiedzia豉 pokornie za這ga. Oczywi軼ie na cz瘰totliwo軼i kontroli naziemnej zapad豉 鄉iertelna cisza. Nikt nie chcia rusza zirytowanej pani z kontroli naziemnej w jej obecnym stanie. W ka盥ym kokpicie wzrasta這 napi璚ie. I wtedy nierozpoznany pilot z豉ma t cisz, pytaj帷: "Czy ja nie by貫m kiedy z tob 穎naty?"

Pracownik linii Southwest Airlines: "Mo瞠 by 50 wyj嗆 i sposob闚 na opuszczenie kochanka, ale s tylko 4 drogi wyj軼ia z tego samolotu."

Pilot: "Temperatura w naszym porcie docelowym wynosi 10 stopni C, mamy troch poszarpanych chmur, ale mo瞠 zd捫 je obr瑿i do naszego przybycia. Dzi瘯ujemy, i pami皻ajcie, nikt nie kocha was i waszych pieni璠zy tak jak Southwest Airlines."

Od pilota podczas jego mowy powitalnej do pasa瞠r闚: "Z przyjemno軼i informujemy, 瞠 w鈔鏚 naszej za這gi s najlepsi stewardzi i stewardessy w bran篡... Niestety, nikt z nich dzi z nami nie leci!"

Us造szane na pok豉dzie lotu American Airlines do Amarillo w Texasie, w dzie wyj徠kowo wietrzny i obfituj帷y w turbulencje. Podczas podej軼ia do l康owania, kapitan musia faktycznie walczy z niesprzyjaj帷ymi warunkami. Po wyj徠kowo twardym l康owaniu, steward podszed do mikrofonu i og這si: "Panie i Panowie, witamy w Amarillo. Prosimy pozosta na
swoich miejscach z zapi皻ymi pasami bezpiecze雟twa podczas gdy kapitan podjedzie tym co zosta這 z naszego samolotu, do bramki."

Podczas "godzin szczytu" na lotnisku w Houston, jeden z lot闚 byl op霩niony z powod闚 technicznych. Poniewaz bramka bylo potrzebna dla nastepnego wylotu, samolot zostal odholowany i ustawiony tak, aby ekipa techniczna mogla przy nim pracowac. Pasazerom przekazano numer nowej bramki, kt鏎a okazala sie byc spory kawalek dalej. Wszyscy przeszli do nowej bramki i tam dowiedzieli sie, ze wyznaczono kolejna, trzecia juz bramke. Po chwili zamieszania pasazerowie weszli na poklad i wlasnie siadali, gdy stewardessa oglosila przez glosniki:
"Przepraszamy za klopoty zwiazane ze zmiana bramki w ostatniej chwili.
Ten lot jest to Waszyngtonu, DC. Jezeli ktos z Panstwa nie zamierzal leciec do Waszyngtonu, DC, powinien teraz wysiasc."
I wtedy bardzo zmieszany i czerwony na twarzy pilot wyszedl z kokpitu, ciagnac za soba swoje torby.
"Przepraszam" powiedzial "pomylilem samoloty."

0 1 2 nast瘼ne >>